• Latest

    kita punya rasa

    aku berkata pada engkau,
    "engkau rindu kita?"
    "kita yang mana?" kau tanya,
    kita.
    kita yang dulu main baling selipar,
    kita yang dulu belajar cari buluh buat layang layang.

    "apa masalah kau?"
    "kau tak perasan ke?" aku kata..
    kita sekarang bersukan pun dalam rumah
    main bola dalam rumah
    main tennis dalam rumah
    dengan makhluk bernama PlayStation atau kotak X

    aku rindu kita,
    kita yang dulu kena berpeluh kalau nak main bola
    kita yang dulu kena panas nak sihatkan badan
    kita yang dulu, korek tanah sama2 nak main konda kondi

    aku taknak
    satu hari nanti,
    anak cucu aku tanya, konda what?
    masa tu,
    dah terlambat, dah tak ada tanah nak korek,
    boleh jumpa kat muzium je.

    aku rindu kita.
    kita.
    ye, kita.



    No comments

    Post Top Ad