• Latest

    Kuasai Matematik Seawal 4 Tahun Dengan Grolier Keymatic



    Kuasai Matematik Seawal 4 Tahun Dengan Grolier Keymatic


    Membaca, menulis, mengira atau disebut 3M adalah pengetahuan asas anak-anak perlukan, lagi-lagi bila nak memasuki alam rendah. 3 asas ini, kalau tak dibantu, memang anak-anak akan jadi ‘lambat’ sedikit di sekolah nanti. Sebab itulah, pada peringkat awal pembelajaran kanak-kanak, selain dihantar ke tadika, ibu-bapa sebenarnya kena mainkan peranan di rumah.



    Sebut pasal pembelajaran di rumah ni kan, haritu sempat singah di MAHA yang tengah ada dekat Serdang. Dan kebetulan, ternampak Grolier tengah lancarkan produk baru diorang iaitu Grolier Keymatic.  



    Sebagai ex-teacher, rasa teruja lah nak dengar orang berkongsi pasal education ni kan. Lagi-lagi zaman sekarang yang boleh dikatakan mencabar sangat untuk cikgu-cikgu dekat luar sana.

    Matematik Lebih Seronok Dengan Grolier Keymatic


    Grolier Keymatic ni adalah produk terbaru daripada Grolier, rupanya masa Aryl lalu haritu adalah majlis pelancaran dia. Jadi, apa yang boleh dirumuskan, Keymatic ini adalah satu solusi untuk meningkatkan penguasaan matematik kanak-kanak. 


    Dan, dengan Keymatic, anak-anak mampu kuasai matematik mudah seperti penambahan, penolakan, darab, bahagi seawal umur empat tahun!


    Apa yang menarik pasal Grolier Keymatik ni adalah, dia melibatkan sentuhan selain kanak-kanak ni menggunakan otak mereka untuk mengira. Senang cerita, dia membantu dari segi kinestetik dan jugak visual kanak-kanak.

    Apa yang boleh dikatakan untuk alat pembelajaran Grolier Keymatik ni ialah dia sebenarnya mengalakkan kanak-kanak menggunakan otak secara automatik dan produk hebat ini mempunyai beberapa ciri dan kebaikan kepada kanak-kanak seperti :
      • Gunakan semua deria pembelajaran iaitu auditori, kinestetik dan visual
      • Warna menarik perhatian kanak-kanak
      • Meningkatkan koordinasi mata
      • Sesuai dengan kurikulum Malaysia
      • Menyediakan kanak-kanak dengan 5 masalah matematik



    Apa Dalam Kotak Grolier Keymatic



    Dalam satu set, korang akan dapat :
    1.       5 keymatik, keymatik ini adalah berbentuk kunci dan ia mempunyai warna dan fungsi tersendiri.
    2.       4 buku kerja mudah padam
    3.       4 pen marker
    4.       1 buku panduan ibu bapa.

    Kenapa dibekalkan buku mudah padam, ini untuk ibu bapa pantau perkembangan anak-anak mereka sendiri dan buku tersebut boleh digunakan berulang kali. Oh iye, satu lagi, alat pembelajaran ni kan, dia self-correction tau. 


    Maknanya, ada cara anak-anak tahu apa yang dia buat itu betul atau salah. Dan kalau nak tahu anak dah kuasai satu-satu pengiraan, caranya kalau dia mampu selesaikan keymatik dalam masa 30 saat


    Ni demo macam mana nak gunakan Keymatic ni : 


    Mana nak dapatkan produk Grolier Keymatik Ni?

    Kalau perasan, dalam  pasaraya berdekatan seperti Tesco, Giant dan sebagainya, aka nada satu cawangan Grolier. Jadi, pembelian boleh dibeli di sana. Lagi satu, ni salah satu perkara yang Aryl belajar jugak masa dengar penerangan Grolier haritu. Apa dia? JANGAN TAKUT DENGAN CONSULTANT GROLIER.



    Ada yang lari bila didekati diorang-diorang ni. Tapi sebenarnya, mereka ni boleh diagnos produk apa alat bantuan pembelajaran yang anak kita perlukan. Ujian diagnostic akan dilakukan SECARA PERCUMA. Walk-in sahaja.

    Tempat anda tak ada Grolier? Contact je mereka melalu laman media sosial. 


    1 comment

    Unknown said...

    Love the product

    Post Top Ad